Siirry pääsisältöön

Salaperäinen Philadelphia-koe. "Philadelphia experiment" (Operation Ghost tai Project Rainbow)

Salaperäinen Philadelphia-koe. "Philadelphia experiment" (Operation Ghost tai Project Rainbow)

Heti aluksi sanoisin sellaisen asian, että Philadephia koe "Philadelphia experiment" (Operation Ghost tai Project Rainbow) saattaa olla oikeasti paljon vaatimattomampi kuin joku telepatia tms. testi. Toisen Maailmansodan aikaan Philadelphian satamassa suoritettiin useita erilaisia asejärjestelmiä koskevia kokeita ja niiden valmisteluja. Eli oliko kyseessä ajatuskoe siitä, mitä tapahtuisi jos jonkun aluksen sisään syntyisi musta aukko. Samoin telepatia tai teleportaatio voisi olla seurausta voimakkaasta sähkömagneettisesta kentästä, joka välittää informaatiota henkilön aivoihin. Siis jos Philadelphia koe oli totta. Tai sitten ehkä tarkoitus oli kokeilla valokaareen perustuvaa asetta. 

Tässä tekstissä hoen myös tarkoituksella sanoja "saattaa olla". Näet varsinaisesti mitään todisteita tuosta kokeesta ei ole, vaan kyseessä on ainoastaan miehistön tarinoihin perustuva tarina, jolla saattaa olla yhteyksiä esimerkiksi tietokone-pohjaiseen tykkien suuntaamiseen tai sitten kyseessä saattaisi olla esimerkiksi valokaareen perustuva asejärjestelmä-ratkaisu, jossa kohteeseen suunnataan kaksi radioaaltoa, jotka aiheuttavat voimakkaan valokaaren, jonka lämpötila voi nousta jopa tuhansiin asteisiin. Ja jos tuo valokaari koskettaa lentokonetta tai se muodostuu aluksen ammusvarastoon, niin se räjäyttää aluksen välittömästi tai pudottaa lentokoneen taivaalta. 

Saattaa olla että kyseisen kokeen tarkoitus olisi ollut luoda niin sanottu protonipilvi, joka avulla tutkan radioaallot saadaan käännettyä pois kohteesta. Samoin alkuperäisessä tarinassa kerrotaan että 1-3 merimiestä joutui kokeen yhteydessä sairaalaan saatuaan palovammoja kaaduttuaan johonkin hehkulamppuun tai vastaavaan. Eli se mihin tuo henkilö kaatui saattoi olla radioputki. 

Erään arvion mukaan tuohon kokeeseen osallistuneeseen hävittäjä-alukseen olisi asennettu eräänlainen tietokone, jonka piti ohjata sen tulitusta. Siis vaikka tarinan mukaan kyseessä on hävittäjä USS Eldridge, niin oikeasti aluksen nimi voi olla ihan mitä hyvänsä. Eikä siis tarinan mukaan tuo hävittäjä oikeasti poistunut missään vaiheessa ankkuripaikaltaan. Toki jos sen sisään muodostuisi musta aukko, niin silloin ajan hidastuminen aiheuttaisi sen, että henkilö joka on aluksen ulkopuolella ei havaitsisi mitään outoa, vaikka alus välillä poistuisi ankkuripaikaltaan. 


USS Eldridge noin vuonna 1944. (Wikipedia/Philadelphia-koe)



Einstein-hypoteesi. Eli oliko tuo Philadelphia koe oikeasti esimerkiksi ajatuskoe siitä mitä voisi tapahtua, jos... eli koe olisi ollut pelkkä teoreettinen ajatusleikki. 

Seuraava osa kirjoitelmasta sisältää melko paljon spekulaatiota. Saattaa olla että USAn laivasto pyysi Einsteinilta lausuntoa siitä, mitä tapahtuisi jos jonkun aluksen sisään syntyisi musta aukko. Tuolloin voisi olla mahdollista, että Philadelphia-koe olisi virtuaalinen testi. Eli kyseessä olisi eräänlainen ajatuskoe, jota ei ehkä pantu käytäntöön. Eli tuolloin kyseessä olisi niin sanottu teoreettinen projekti, jota ei koskaan pantu käytäntöön. Mutta siis missään nimessä kukaan ei ehkä tiedä totuutta.  

Erään tarinan mukaan kokeen suunnitteli itse Albert Einstein. Ideana olisi ollut muodostaa pieni musta aukko tuon aluksen sisälle. Ja tuon mustan aukon avulla sitten olisi säteily voitu kääntää kulkemaan alusta kohti, jolloin se olisi kadonnut sekä tutkasta että visuaalisesta havaintoalueelta. Jos aluksen sisään olisi oikeasti muodostettu musta aukko, niin silloin se olisi vetänyt alusta pienemmäksi, ja sitten jos jossain muussa laboratoriossa olisi ollut toinen musta aukko, niin se olisi ehkä voinut aiheuttaa superposition. Siis näin sanotaan eräässä hypoteesissa. Se että kukaan ei olisi nähnyt mitään ulkoapäin johtuisi tuolloin ajan hidastumisesta. Eli aika kulkisi tuolloin aluksessa hitaammin kuin muualla. 

Mutta toisaalta jos puhutaan esimerkiksi väitetyistä teleportaatioista, niin tietenkin esimerkiksi hyvin voimakas radiokenttä, joka värähtelee samalla taajuudella jonkin toisen sähkömagneettisen kentän kanssa voisi saada aikaan tilanteen, jossa henkilö tekee niin sanotun virtuaalisen teleportaation. Eli radioaallot siirtäisivät tuolloin hänen hermostoonsa informaatiota. Tuolloin radioaaltokenttä voisi toimia kantoaaltona ja se voisi tehdä mahdolliseksi ajatusten siirron ihmisten välillä. Mutta ehkä tämä asia jää historian hämärään. Eikä kukaan voi ehkä koskaan varmuudella sanoa, mitä tapahtui 28.9.1943 Philadelphian satamassa. 


https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/teleportaatio-ja-salaper%C3%A4inen-philadelphia-koe/ss-AA1c9yG3?ocid=msedgdhp&pc=HCTS&cvid=ed347fd530cc445da3fb90ed3110cba2&ei=34

https://fi.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-koe

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miten EU:hun ja eritysesti Suomeen saadaan lisää yrityksiä? (Tulevaisuus on startupeissa)

Miten EU:hun ja eritysesti Suomeen saadaan lisää yrityksiä? (Tulevaisuus on startupeissa)  Miten EUhun saadaan lisää yrityksiä? Eli miten tehdään EUsta mielenkiintoinen alue sijoittajille, ja sitten tietenkin me voimme kysyä, että miten tehdään nimenomaan Suomesta sellainen alue, että se toisi rahaa myös maamme valtion kassaan? Verot ovat valtion pääasiallinen tulonlähde. Ja jos yhtiöt muuttavat pysyvästi ulkomaille, niin silloin ne eivät maksa maahamme veroja. Mikäli yhtiöt siirtyvät EUn ulkopuolelle, niin silloin ne eivät ole edes EU lainsäädännön ulottuvissa.  Startupien ongelma on siinä, että jos ne saavat vähänkin tunnettavuutta, niin silloin ne ostetaan ulkomaiseen omistukseen. Ja ulkomaiset yhtiöt eivät maksa maahamme veroja, jos niiden kotipaikka on vaikkapa Luxembourg. Maamme talous vaatii lisää rahaa ja paljon. Mutta se miten rahaa hankitaan on sitten hiukan hankalampi asia, koska myös esimerkiksi ulkomaisten sijoittajien pitäisi uskaltaa sijoittaa maahamme rahaansa....

Miksi Antti Hanhivaara katosi 14.10.2006

Videon voitte katsoa seuraavasta linkistä. Ja kommentteja on myös auton löytöpaikkaa esittävän kuvan yhteydessä. Mutta tästä filmistä seuraa sellainen ajatus, että onko Antti pantu kävelemään omasta autostaan?  https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/antti-hanhivaaran-isa-muistaa-tarkasti-viimeisen-tapaamisen-toivo-pojan-kohtalon-ratkeamisesta-elaa-vahvana-ei-han-hengissa-enaa-tule-vastaan/8262494#gs.eshz34 Eräoppaaksi valmistuneen Antti Hanhivaaran kohtalo on pysynyt arvoituksena. Seuraavana maanantaina hän olisi aloittanut työt metsäkoneen kuljettajana, mutta sitten tapahtui asia, joka on nostattanut otsikoita lehtiin vuosikausia. Ja viimeksi Keskisuomalainen on 7.9.2024 ottanut tämän katoamisen käsittelyyn. Tapauksessa huomioitavaa olisi se, että sitä on käsitelty todella suurella volyymillä. Ensi kerran itse törmäsin tapaukseen vuonna 2008, kun katsoin TVstä "Kadonneet" ohjelmaa, ja sitten myöhemmin olen säännöllisesti lukenut tästä tapauksesta eri medioista. Viimeinen havain...

Metsäkoneen kuljettajaa ohjeistettiin ajamaan raakkujen yli

"Raakkuja eli jokihelmisimpukoita siirrettiin turvaan ylävirran puhtaaseen veteen Suomussalmen Hukkajoella 23. elokuuta sen jälkeen, kun Stora Enson hakkuutyömaa ja joen yliajo oli sotkenut niiden elinympäristön. Kuva: Hannu Huttu / Lehtikuva" (HS, Suunnitelma paljastaa: Metsä­kone­kuskia ohjeistettiin ajamaan raakku­joen yli) Raakku eli jokihelmisimpukka on erittäin uhanalainen laji. Ja silti Stora Enson hakkuualueella olevan raakkuesiintymän yli oli ajettu. Siltä vähän vaikuttaa että teko on ollut tahallinen, tai ainakin metsäkoneen kuljettaja oli toiminut hakkuusuunnitelman mukaan. Se sitten on eri asia, että tiesikö konekuski raakuista, tai oliko tieto niistä päätynyt esimerkiksi hakkuusuunnitelman tekijöiden tietoon? Mutta tulos on se, että nuo raakut olivat kuolleet, ja Stora Enso ei ole suostunut kommentoimaan tätä asiaa, koska sen edustajat vetoavat poliisitutkintaan. Tietenkin tässä asiassa on voitu toimia siten, että konekuskeille on jätetty kertomatta raakuista, jo...